63-IMG_5640.jpg

Billedskole

Billedskolen er et rum til fordybelse – hvor du kan udvikle dit talent, lære forskellige teknikker, få lejlighed til at eksperimentere og derigennem arbejde dig hen mod dit særlige udtryk. At gå i billedskole betyder også, at du skal have tålmodighed og lyst til at prøve nye ting, lave fejl og øve dig. Men der er også garanti for, at du får det det sjovt, og at du lærer en masse.

Undervisning hver torsdag.

De mindste børn kl.13.40-15
De største børn kl.15-16.30

Årets billedskolelærer er Vibeke Lykke Sørensen, lærer på Rudme Friskole, uddannet kunsthåndværker fra Designskolen i Kolding og udøvende kunsthåndværker i eget værksted.

Billedskole

Musikskole

Skal du være en del af et nyt Rudme Band?

Alt efter interesse og efterspørgsel plejer det at lykkes skolen, at arrangere både individuel og hold musikundervisning i en lang række instrumenter, kor og sang.

Der har også tidligere været sammenspil, hvor der fra tid til anden er opstået nye bands.

Til inspiration har der tidligere været undervisning i følgende instrumenter: klaver, trommer, guitar, basguitar og saxofon. Desuden går mange af vores børn til musikundervisning i Faaborg-Midtfyn Musikskole.

RF_0193.jpg
Musikskole
IMG_20190207_saldør.jpg

Kultur & Forsamlingshus

Rudme Friskole er foruden at være en skole vores lokale kultur- og forsamlingshus, som holder liv i landsbyen. Friskolen danner rammer for alt lige fra fester, musikundervisning, billedskole, yoga, gymnastik, dans og foredrag. Derudover har det været fast tradition at Restaurant Eskesen og højskolen i form af Rudmedage har afholdt tre inspirerende kulturdage på vores skole.

Desuden er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du mangler festlokaler fyldt med liv, historie og charme til din næste fest.

Kulturhus

Onsdags HUK

Herringe Ungdoms Klub åbner hver onsdag kl 18.30 dørene for alle børn og unge i Fåborg Midtfyn kommune fra 4 klasse og op. Det sker på den gamle skole i Herringe - Rudmevej 28.

Klubben er det perfekte fristed, der skal få børnene op af stolen, væk fra skærmene derhjemme og ind i et børnefælleskab.

I klubben gælder det ikke om at være verdensmester, men om at mestre verden!

Her kan du prøve kræfter med forskellige aktiviteter og måske prøver du noget du ikke har turde prøve før du kom på klub?

Måske er du bare i humør til at sludre med dem, som er der, så er der altid et lyttende øre.

Kom glad og vær' med til at gøre aftenen hyggelig!

ForaarsMarked_2022_Rudme_Friskole_0030.jpg